Jaarverslag 2021

… veel creativiteit. Onze stichting is in de kern opgericht om dicht bij onze doelgroep te komen en hen zo het
gevoel te geven dat ze er niet alleen voor staan. In tijden van afstand houden moest ons team creatief te werk
gaan om toch in contact te blijven met de gezinnen. Ook het koppelen van nieuwe gezinnen aan nieuwe buddy’s
moest op een andere manier.

Gelukkig was er voldoende creativiteit en doorzettingsvermogen. Sommige gezinnen zagen in tijden van afstand houden niemand meer, behalve de buddy en af en toe de coördinator van GezinsBuddy. Gelukkig maar! Soms
was het mogelijk om bij een gezin langs te komen. Een andere keer bleef het door de 1,5 meter opdracht beperkt tot een bezoekje aan de deur. Maar we zochten steeds naar mogelijkheden en dat is enorm gewaardeerd.
Onderling contact houden tussen de gezinnen was slechts een enkele keer mogelijk, maar met elkaar hebben we bijvoorbeeld online spelletjesavonden georganiseerd. Soms alleen voor de ouders en soms voor het hele gezin. Zo bleven we toch in contact. De schade halen we met elkaar de komende maanden wel weer in. Sommige gezinnen hebben al gevraagd of ze langer dan 2 jaar gekoppeld mogen blijven, omdat ze in de afgelopen periode zoveel gemist hebben aan netwerkversterkende activiteiten.

Ons team, inclusief onze fantastische vrijwilligers, verdient alle complimenten voor hoe zij hun werk zijn blijven doen en hoe zij erin zijn geslaagd om steeds het beste voor en met de gezinnen te doen. Samen kunnen we de wereld aan en zorgen we voor een beetje meer geluk in de regio.

Namens het bestuur,

Jos Honig
Initiatiefnemer en Secretaris bij GezinsBuddy

Jaarverslag 2021

moest op een andere manier.

Namens het bestuur,

Jos Honig